Accés al contingut Accés al menú de la secció
 

Premis Nacionals de Comunicació 2016

Premis Nacionals de Comunicació 2016
Fotografies: Jordi Bedmar

Els guardonats de la XVI edició dels Premis Nacionals de Comunicació van ser el periodista Carles Capdevila, el Club Súper 3 de Televisió de Catalunya, el programa ‘El matí i la mare que el va parir’ de Ràdio Flaixbac, el diari digital Nació Digital, el canal Barcelona Televisió i el publicista Oriol Villar.

El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va presidir el dia 14 de novembre de 2016 l'acte d'entrega dels Premis Nacionals de Comunicació, que es van celebrar al saló Sant Jordi del Palau de la Generalitat. També van participar en el lliurament d'aquestes distincions la presidenta del Parlament, Carme Forcadell, la consellera de la Presidència, Neus Munté, el secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, Miquel Gamisans, i el secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Jordi Vilajoana.

El jurat dels Premis Nacionals va voler reconèixer les aportacions més rellevants en el camp de la comunicació a Catalunya, tant les realitzades per professionals com per qualsevol entitat pública o privada. També va decidir atorgar, a títol pòstum, una Menció d’honor a la figura de Leopoldo Rodés Castañé.


Premi Nacional de Premsa

Premi Nacional de Premsa 2016

Carles Capdevila i Plandiura

Ric de moltes experiències prèvies a tots els àmbits periodístics, Carles Capdevila ha estat al capdavant de l'arrencada i els primers anys del diari Ara, exercint l'ofici amb un gran sentit de l'ètica i de la dignitat. Durant els anys de la seva direcció, aquest diari ha mantingut una proposta editorial que ha tingut en compte l'educació i el foment dels valors, incorporant-los a la quotidianitat del periodisme.

 

Premi Nacional de Televisió

Premi Nacional de Televisió 2016

Club Súper 3

Amb més d'1.400.000 socis i vint-i-cinc anys de trajectòria, el Club Súper 3 és una història d'èxit sense gaires precedents a les televisions, tant públiques com privades, d'Europa. Es tracta d'un dels clubs d'aquestes característiques amb més associats del món, un espai d'entreteniment i pedagogia lúdica que ha sabut evolucionar al llarg del temps, per a gaudi de dues generacions, i que dignifica el concepte de servei públic.

Premi Nacional de Radiodifusió

Premi Nacional de Radiodifusió 2016

El matí i la mare que el va parir

És, després de setze anys d'emissió, el programa despertador i d'entreteniment amb la trajectòria més llarga del panorama radiofònic en català, i és, també, un dels referents de l'emissora de radio fórmula que ha assolit el lideratge nacional absolut del seu sector. El matí i la mare que el va parir, mitjançant l'alegria i l'humor de la seva proposta, ha estat una peça clau en la incorporació de l'audiència juvenil a la ràdio.

Premi Nacional de Mitjans d'arrel digital

Premi Nacional de Mitjans d'arrel digital 2016

Nació digital

Present a la xarxa des del mes de maig de 1996, inicialment mitjançant el diari digital comarcal Osona.com, Nació digital ha crescut ininterrompudament des d'aleshores. Edicions territorials arreu de Catalunya, edicions especialitzades i un plantejament d'innovació i incorporació constant de noves propostes, formes d'accés i talents l'han dut al lideratge de la premsa digital en llengua catalana, fent palesa l'oportunitat que les
tecnologies de la informació brinden a l'espai català de comunicació.

Premi Nacional de Comunicació de proximitat

Premi Nacional de Comunicació de proximitat 2016

BTV – Barcelona Televisió

Amb 22 anys d'existència, i en un entorn tan demogràficament i culturalment complex com és la capital del país, BTV ofereix una informació de proximitat àgil, útil i de qualitat, a càrrec d'un gran equip professional. Sempre innovadora i en constant evolució, ha anat incorporant eines multimèdia, programació a la carta i accés des de diferents suports, i, des de fa gairebé dos anys, ha sumat a la seva oferta una emissora de ràdio
de freqüència modulada, Barcelona FM.

Premi Nacional de Publicitat

Premi Nacional de Publicitat 2016

Oriol Villar

Les propostes publicitàries d'Oriol Villar, a banda de la seva gran qualitat formal i provada eficàcia, contribueixen a bastir un univers propi, singular, que es caracteritza per uns hàbits socials en els quals resulta fàcil reconèixer-se. Les seves campanyes, perfeccionistes i curoses amb els detalls, ofereixen un producte o un servei, però també un ambient i una certa filosofia de vida: una visió local amb vocació universal.

Menció honorífica

Menció honorífica 2016

Leopoldo Rodés Castañé

El jurat ha proposat atorgar una menció honorífica, a títol pòstum, a la figura de Leopoldo Rodés Castañé. Llicenciat en dret per la Universitat de Barcelona, fundador de Mediplanning, president d'Havas Media i de la Fundació Macba, entre d'altres, el 1985 va ser també president del comitè de la candidatura dels Jocs Olímpics de Barcelona, i, un cop assignats els Jocs, formà part del comitè executiu de Barcelona 92. La seva petja a l'àmbit de la comunicació i la cultura catalanes i el seu compromís amb la ciutat de Barcelona són inesborrables.

Jurat

El jurat de la XVI edició dels Premis Nacionals de Comunicació va estar presidit per la consellera de la Presidència, Neus Munté, i en van formar part el secretari de Comunicació del Govern i Mitjans de Comunicació, Miquel Gamisans Martín, en qualitat de secretari del jurat; el president del Consell de l’Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher; el secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Jordi Vilajoana; la degana del Col·legi de Periodistes de Catalunya, Neus Bonet; la degana del Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya, Rosa Romà; la catedràtica de Comunicació Audiovisual i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona, Rosa Franquet; el catedràtic de la Facultat de Comunicació Blanquerna de la Universitat Ramon Llull, Josep Lluís Micó; el professor de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Joan Corbella Cordomí, i la periodista Cristina Puig.


Data d'actualització: 15.11.2016